Feladat
Budapest Belváros, Váci utca a Vörösmarty tértől a Vámház körútig - hosszú és változatos vonal, lágy ívekkel, keresztutcákkal, teresedésekkel, kilátásokkal, vertikális és horizontális irányokkal ... Válasszatok ezen a vonalon belül egy vagy több számotokra érdekes helyet, elemezzétek és az elemzést mutassátok be nekünk...
Budapest Belváros, Váci utca a Vörösmarty tértől a Vámház körútig - hosszú és változatos vonal, lágy ívekkel, keresztutcákkal, teresedésekkel, kilátásokkal, vertikális és horizontális irányokkal ... Válasszatok ezen a vonalon belül egy vagy több számotokra érdekes helyet, elemezzétek és az elemzést mutassátok be nekünk...
Az alábbi két diasor bevezetőjének Gunther Zsolt Köztér blogon megjelent írását idézném. A dramaturgia miatt, ahol szükséges volt, a szereplők neveit megváltoztattam.:
"Képzeljük el a boldog békeidőket, amikor 1. nem voltak büdös autók. 2. mindenki aránylag csinosan öltözködött. 3. a váci utca a környező lakók számára a korzózást jelentették. Adott volt egy szerethető, olykor nagyvárosi, sőt helyenként mondén környezet mint a városi élet platformja. Ez a hangulat azonban eltűnt. Ez nem tragédia, hiszen a városi hardware adott: a váci utcai bérpaloták – néhány közbeékelődő középülettel – a városon belül nagyon jó pozícióval bírnak.
Akkor mi hiányzik, és mi tűnt el? És sokkal inkább mi a tennivaló? Ha valaki végignézi az elaprózott, földszinti üzleteket, túlzsúfolt és igénytelen kirakataikat, nem egy metropolisz jut eszébe róla az embernek. A kitelepült bódék miatt összeszűkülő passzázs, a bóvlival tömött kirakatok, a minden sarokra települt valutaváltók, egyre inkább egy olcsó külvárosiságot mint az egykori mondén csillogást hozzák vissza.
A megoldás receptje látszólag nagyon egyszerű, és Budapesten is van rá példa.Vizsgáljuk meg a Vörösmarty tér és a Csipak Fashion street kirakatait. Vagy az Andrássy út üzleteit. Gucci kontra igénytelen CBA. Vagy Café Callas kontra ordenáré kirakatú hungarian souvenier outlet. Ez itt a kérdés. Az üzleteket össze lehet vonni, a portálokat, reklámfelirataikat egységesíteni (vagy legyen része az eklektikus környezetnek, vagy egyszerűségében váljon el tőle). Ezek nem forradalmian új gondolatok, sokkal inkább könnyen másolható példák."
Portálfolklór
Kultúrfolklór
Nincsenek megjegyzések:
Új megjegyzések írására nincs lehetőség.